Στην εποχή μας τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης παίζουν κυρίαρχο ρόλο, οι άνθρωποι διαμορφώνουν γνώμη, σκέψη και συνείδηση μέσα στο κοινωνικό περιβάλλον που ζουν και συλλέγουν εμπειρίες και βιώματα. Μεγάλος παράγοντας αυτού του κοινωνικού περιβάλλοντος είναι τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Εάν το κοινωνικό περιβάλλον διαμορφώνει κατά κύριο λόγο τη συνείδηση του ατόμου, επόμενο είναι και η πληροφόρηση να συμμετέχει από μόνη της σε σημαντικό βαθμό στη διαμόρφωση της συνείδησης του. Δε θα ήταν υπερβολή να λέγαμε ότι η συνείδηση των ανθρώπων χαλιναγωγείται από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ιδιαίτερα σήμερα που τα οπτικοακουστικά μέσα ενημέρωσης, έχουν εισβάλει και κυριαρχίσει στη ζωή μας.
Τις περισσότερες φορές τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης << εκτροχιάζονται>> από τη κανονική πορεία τους και από μέσα ενημέρωσης γίνονται προπαγανδιστικά όργανα με στόχο την πλύση εγκεφάλου της κοινής γνώμης. Ιδιαίτερα η τηλεόραση διαθέτοντας αμεσότητα, ταχύτητα, ήχο, εικόνα και ταυτόχρονη μετάδοση σε εκατομμύρια σπίτια, ασκεί συστηματικά την πλύση εγκεφάλου, όλα αυτά βέβαια εξυπηρετούν συγκεκριμένα οικονομικά, πολιτικά, εθνικιστικά και θρησκευτικά συμφέροντα.
Όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, θυσιάζουν στο όνομα της υψηλής τηλεθέασης, ακροαματικότητας, αναγνωστικότητας, τις περισσότερες φορές, τις δεοντολογικές αρχές λειτουργίας τους. Ειδικότερα εισβάλλουν στην προσωπική ζωή επωνύμων και ανωνύμων πολιτών και εντελώς αδιάκριτα τη δημοσιοποιούν, εμπορευματοποιώντας την. Το ίδιο γίνεται και με τον ανθρώπινο πόνο, την αρρώστια, τη λύπη, το ατύχημα, το θρήνο, το θάνατο, τα οποία χωρίς σεβασμό μετατρέπουν σε θέαμα προς κατανάλωση.
Η μόνη ελπίδα για να επανέλθουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στη σωστή λειτουργία τους, είναι η δυσπιστία των πολιτών, η ισχυρή, επίμονη δυσπιστία που θα λειτουργεί ως άρνηση, αμφισβήτηση και αντίσταση των πολιτών και θα αναγκάσει τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να σέβονται την αλήθεια, να μη συκοφαντούν, να διασταυρώνουν τα στοιχεία ώστε να επαληθεύονται οι πληροφορίες πριν δημοσιοποιηθούν, να μην υπερβάλλουν για λόγους εντυπωσιασμού, να μην ισοπεδώνουν την ουσία των πραγμάτων για λόγους ταχύτητας, αποκλειστικότητας και εμπορικότητας.
Το θέμα είναι πως τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι καλυμμένα με τη τωρινή τους λειτουργία αφού είναι επικερδής. Άλλα και η κοινή γνώμη από τη φύση της, αρέσκεται στα καλοστημένα ψέματα, ενώ τις περισσότερες φορές τη ξενίζει η αντικειμενική αλήθεια. Άρα είναι σχεδόν απίθανο, η αντικειμενική αλήθεια των πραγμάτων να βρει το δρόμο της προς την δημοσιότητα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου